Regulamin Sklepu Aleja Srebra.pl
Postanowienia Ogólne
Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług w serwisie Aleja Srebra.pl. W szczególności warunki zawiązywania i rozwiązywania umów (składania zamówień) oraz tryb postępowania reklamacyjnego. Właścicielem serwisu Aleja Srebra.pl jest Jacek Rumiński z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Chodkiewicza 15, o numerze NIP: 7761018230, Regon 341584623, dalej zwanym „Sprzedającym”.
Niniejszy Regulamin zawiera:
§1 Określenie przedmiotu działalności
§2 Zasady składania zamówień
§3 Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym
§4 Zasady realizacji i dostawy zamówienia
§5 Odstąpienie od umowy i udzielone gwarancje
§6 Tryb postępowania reklamacyjnego
§7 Przetwarzanie i Ochronę Danych Osobowych
§8 Postanowienie Końcowe
Sprzedającym – należy przez to rozumieć właściciela serwisu, podmiot prowadzący serwis.
Użytkowniku / Kupującym – należy przez to rozumieć, osobę fizyczną bądź prawną dokonująca rejestracji w Serwisie. Jeżeli Kupujący jest osobą niepełnoletnią, Sprzedający może zażądać potwierdzenia zawarcia transakcji przez opiekuna prawnego osoby nieletniej będącej Kupującym.
Sklep internetowy – należy przez to rozumieć platformę sprzedażową, prowadzoną przez Sprzedającego.
§1 Określenie przedmiotu działalności
-
Niniejszy sklep internetowy oferuje sprzedaż srebrnej biżuterii.
-
Sklep umożliwia zakup oferowanych produktów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Sklep dopuszcza istnienie przerw technicznych, wyłączających Sklep z przyjmowania i realizacji zamówień Konsumentów.
-
Warunkiem skorzystania z usług świadczonych przez Sprzedającego jest uprzednie zapoznanie się
z udostępnionymi na stronie Sklepu opisem usługi, warunkami, cennikiem, a także wszystkimi postanowieniami niniejszego Regulaminu. -
Oferta przedstawiona na stronach Sklepu jak również opisy towarów stanowią jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Charakter wiążący – na potrzeby zawarcia konkretnej umowy – zyskują dopiero z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego.
-
Wszystkie towary znajdujące się w ofercie Sklepu są fabrycznie nowe.
-
Ceny wszystkich towarów znajdujących się w ofercie Sklepu wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
§2 Składanie zamówienia i zamówienie
-
Kupujący składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na stronach Sklepu, składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w opisie produktu.
-
Podczas składania zamówienia Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych danych osobowych.
-
Użytkownik może wybrać formę dowodu zakupu, w postaci faktury elektronicznej, papierowej, paragonu, rachunku - w takim przypadku zobowiązany jest wskazać żądane w formularzu dane, niezbędne do wystawienia dokumentu.
-
W celu zakupu usługi/produktu dostępnego w sklepie, Użytkownik wybiera pozycje „do koszyka”. lub wybiera inną dostępną ścieżkę zakupu, w postaci zamówienia telefonicznego na numer 52/3251239.
-
Zawarcie umowy następuje w momencie złożenia zamówienia przez Użytkownika.
-
Po złożeniu zamówienia Kupujący otrzymuje od Sprzedającego drogą e-mailową informację
o złożeniu zamówienia (zestawienie wybranych produktów, adres dostawy, wartość zamówienia, forma płatności, sposób wysyłki). -
Po potwierdzeniu przez Sprzedającego dostępności produktów, Kupujący otrzymuje maila
z informacją o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja ta jest jednocześnie potwierdzeniem zgodności zamówienia. -
W przypadku braku możliwości potwierdzenia zamówienia ze strony Sprzedającego w ciągu 24 godzin od chwili złożenia zamówienia przez Kupującego, złożone zamówienie zostaje anulowane,
a ewentualne dane osobowe w nim zawarte zostają usunięte z bazy danych Sprzedającego. -
Koszty wysyłki po wybraniu przez Użytkownika opcji dostawy, pojawią się w koszyku zamówień.
W przypadku zarejestrowanych Użytkowników, wszystkie opcje zakupowe dostępne są po zalogowaniu.
§3 Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym
-
Sklep internetowy umożliwia zamówienie usług, korzystając z powszechnie dostępnego oprogramowania, w postaci przeglądarek internetowych, które akceptują pliki typu cookies, np.: przeglądarka FireFox wersja 3 lub nowsze, Opera wersja 9 lub nowsze, Chrome wersja 10 lub nowsze, Internet Explorer wersja 7 lub nowsze Safari.
-
Przeglądarki muszą zawierać zainstalowane najnowsze wersje JAVA i FLASH. Rozdzielczość serwisu jest optymalna w ustawieniach 1024 px. Wszelkie oprogramowanie innych firm, może mieć wpływ na poprawne funkcjonowanie sklepu i należy je wyłączyć.
-
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne lub ograniczenia techniczne, które występują w sprzęcie komputerowym lub oprogramowaniu używanym przez Użytkownika celem skorzystania ze Sklepu, a które uniemożliwiają lub utrudniają Użytkownikowi korzystanie ze sklepu.
-
Sprzedający oświadcza, że w ramach świadczenia usług opisanych w Regulaminie, Użytkownik ma zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Użytkownik akceptując treść Regulaminu oświadcza tym samym, że nie naruszy powyższego zakazu.
§4 Realizacja i dostawa zamówienia
-
Zamówienie jest realizowane niezwłocznie po zawarciu umowy.
-
Użytkownik może wybrać formę dowodu zakupu, w postaci faktury elektronicznej, papierowej, paragonu, rachunku - w takim przypadku zobowiązany jest wskazać żądane w formularzu dane, niezbędne do wystawienia dokumentu.
-
Dostawa zakupionych towarów odbywa się poprzez ich wysłanie za pomocą wybranej opcji zaaferowanej przez przewoźnika, na podany w formularzu zamówienia adres.
-
Koszty związane z dostarczeniem zamówionego towaru ponosi Kupujący, w szczególności opłaty
za dostarczenie przesyłki przez firmę kurierską. -
Odbiór przesyłki musi być potwierdzony przez Kupującego pisemnym pokwitowaniem.
-
Z chwilą pokwitowania na Kupującego przechodzi prawo własności towaru oraz wszelkie ryzyka związane
z posiadaniem i użytkowaniem produktu, a w szczególności ryzyko utraty lub uszkodzenia. -
W przypadku nieuzasadnionej odmowy odbioru przesyłki przez Kupującego, który jest Konsumentem i nie korzysta z możliwości odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od dnia odmowy odebrania przesyłki, Sprzedawca ma prawo do obciążenia Kupującego kosztami przesyłki i zwrotu do nadawcy. Jeżeli nieuzasadnionej odmowy przyjęcia odbioru przesyłki dokonuje podmiot niebędący Konsumentem, Sprzedawca może go obciążyć w każdym przypadku kosztami przesyłki.
§5 Odstąpienie od umowy i udzielone gwarancje
-
Kupujący będący konsumentem ma prawo do odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży towarów
za pośrednictwem Sklepu Internetowego bez podania przyczyny, poprzez złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia na piśmie w ciągu 14 dni od dnia otrzymania towaru. -
Kupujący zamiast sporządzać dokument od odstąpieniu od umowy, może podpisać załączone do zakupionego produktu odstąpienie od umowy przygotowane przez Sprzedającego oraz wysyłać je na wskazany adres Sprzedającego w ciągu 14 dni od dnia otrzymania towaru.
-
Do zachowania terminu na odstąpienie wystarczające jest wysłanie do Sprzedawcy oświadczenia
o odstąpieniu od umowy do przed jego upływem. -
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku świadczenia przez Sprzedawcę:
4.1. rzeczy nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji przedstawionej przez konsumenta lub służącej zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4.2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
4.3. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
-
Nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub wraz
z tym oświadczeniem, Kupujący dostarcza lub przesyła w opakowaniu zapewniającym odpowiednią ochronę podczas transportu na adres Sklepu zakupiony towar w stanie niezmienionym, chyba,
że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. -
Konsument z tytułu wykonywania swego prawa do odstąpienia od umowy nie ponosi żadnych kosztów, poza bezpośrednimi kosztami odesłania towaru z powrotem do Sklepu.
-
Jeżeli zwracany przez Kupującego towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Sprzedający dokonując zwrotu należności na rzecz Kupującego obniża zwracaną kwotę o łączną kwotę zmniejszenia wartości towaru bądź kosztów poniesionej przez niego naprawy.
-
W przypadku odstąpienia od umowy należność za zwrócony towar oraz koszty poniesione przez Kupującego związane z dostawą towarów zostaną przekazane na rachunek bankowy Kupującego lub przekazem pocztowym pod adresem wskazanym w zamówieniu niezwłocznie, nie później niż
w terminie do 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedającego oświadczenia Kupującego
o odstąpieniu od umowy.
§6 Reklamacje
-
W przypadku wad lub niezgodności towaru z ofertą, Kupującemu przysługuje uprawnienie do reklamacji towaru poprzez zawiadomienie Sprzedającego drogą poczty elektronicznej na adres e-mail: sklep@alejasrebra.pl lub pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny Serwisu
ul. Chodkiewicza 15, 85-065 Bydgoszcz, a także telefonicznie na numer +48 52/3251239. -
Kupujący składając reklamację może zażądać od Sprzedawcy wymiany zakupionego towaru
na rzecz wolną od wad albo usunięcia wady. -
Kupującemu przysługuje również prawo do żądania obniżenia ceny chyba, że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
-
W przypadku uznania, że wada jest istotna bądź, gdy Kupujący składa kolejną reklamację wcześniej naprawianego bądź wymienianego towaru, Kupującemu przysługuje prawo do odstąpienia
od zawartej umowy. -
Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
-
Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać następujące dane:
-
imię i nazwisko;
-
adres do korespondencji, a także adres e-mail oraz numer telefonu;
-
przedmiot reklamacji;
-
przyczynę reklamacji;
-
podpis. (własnoręczny podpis w przypadku reklamacji składanej pocztą)
-
Sprzedawca odpowiada za wady fizyczne lub prawne sprzedanych towarów jedynie w przypadku stwierdzenia wad przed upływem dwóch lat od dnia otrzymania towaru przez Kupującego.
-
Reklamacje rozpatrywane będą przez Sprzedającego niezwłocznie od daty ich otrzymania.
-
O rezultacie reklamacji Sprzedający poinformuje Kupującego na adres e-mail, wskazany
w zgłoszeniu reklamacyjnym, a w przypadku korespondencji listownej – na adres wskazany przez Kupującego. -
W razie uwzględnienia reklamacji, Sprzedający zobowiązuje się uzgodnić termin i tryb wymiany rzeczy będącej przedmiotem reklamowanej rzeczy.
§7 Przetwarzanie i Ochrona Danych Osobowych
-
Sprzedający, będący administratorem danych osobowych, chroni dane osobowe Kupujących. Dane osobowe Kupujących będą przetwarzane wyłącznie w celu obsługi zamówień złożonych w Sklepie Sprzedającego oraz celów określonych w Polityce Prywatności dostępnej na stronie sklepu.
-
Kupujący ma w każdym czasie prawo do wglądu w przechowywane przez Sprzedającego dane osobowe, do ich zmiany lub całkowitego usunięcia z systemu.
§8 Postanowienie Końcowe
-
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia udostępnienia go w Serwisie i stanowi integralną część zawieranej z umowy z Użytkownikiem. Aktualna wersja Regulaminu jest dostępna dla każdego Użytkownika w zakładce Regulamin.
-
Ostatnie zmiany z dn. 27.11.2014